zondag 3 april 2022

Laag pitje

Ik heb de vier sluitingen van de motorkap klaar. Maar ik moet de zijspanelen nog monteren om er een mooie foto van te kunnen maken. Ik ben wel heel tevreden over het resultaat. De foto komt in mijn volgende blog. Ook weet ik nu hoe ik de MG-stoelen ga monteren. Ik kan de standaard geleverde omega-profielen van de Castellette prima gebruiken. Het was wel even puzzelen in welke volgorde ik alles ga monteren om er goed bij te komen. Hopelijk de volgende keer ook hiervan een foto in deze blog.

Verder heb ik ervaring opgedaan met het polijsten van verf. Ik heb afgelopen week de motorkap van de camper gedemonteerd om de roestplekjes te verwijderen en alles te verven. De paar gaatje heb ik met de glasvezelplamuur (van de Castellette) opgevuld. Toen netjes alles geplamuurd en geschuurd. Daarna met een spuitbus alles in de rode kleur gespoten. Het eindresultaat was echter niet mooi glad en glanzend. Ik denk dat ik te dunne lagen heb gespoten. Maar met de polijstmachine, de juiste polijstschijf en polijst pasta (eerst grof dan fijn) is het resultaat nu 'oogverblindend' mooi. Dit geeft de burger dus goede hoop om straks de Castellette zelf te verven.

Ik ga van 14 mei t/m 4 juni met mijn MZ-motor naar Santiago de Compostella. We gaan met 4 of 5 man en ik heb daar erg veel zin in. Maar dat betekent dat ik komende weken veel onderhoud aan de MZ moet gaan doen. Dan blijft er dus wat minder tijd over voor de Castellette. Maar ik zal hem zeker niet 'verwaarlozen'.

Van de week heb ik het roostertje voor de voorruit-waseming van Eendenspul ontvangen. Ik sluit beide kachelpotten van de motor aan. De hete luchtslangen hiervoor heb ik besteld bij Airpreme (RedDuck bedankt voor de tip). De linker verwarmingsaansluiting laat ik gewoon vrij bij de bestuurder uitblazen. De rechter aansluiting sluit ik met behulp van pvc-bochten en een slang aan op het wasemrooster bij de voorruit. De aansluiting bij doorgangsbus bij het voeteneinde maak ik uitneembaar, zodat bij koud weer de warme lucht direct bij de (voeten van) bestuurder en bijrijder komt.
Als de Castellette gekeurd moet worden dan kan ik de originele voorruitwaseming makkelijk herstellen.

Soms krijg ik van Google-foto een foto van 1 jaar geleden. Vandaag was dat een foto van de Castellette. Dan realiseer ik me pas echt hoeveel ik al heb gedaan. Gelukkig ben ik nog niet klaar met deze leuke hobby. 

stand van zaken op 1/4/2021

  

3 opmerkingen:

  1. Geen dank ;-)

    Ik lees dat jij een roostertje hebt voor de ontwaseming. Heb je daar een foto van? Ik moet hier ook nog iets voor bedenken namelijk.

    Veel plezier op je motorvakantie.

    Groet, F.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het rvs roostertje en de polyester onderbak komen van Eendenspul. Ik zal van beide een foto in mijn volgende blog zetten.

    BeantwoordenVerwijderen