Ik ben al weer 2 weken terug van vakantie en heb alweer de nodige uurtjes aan de Castellette gewerkt. Maar ik heb het ritme nog niet gevonden om deze blog bij te houden. Daarom maar weer eens een update. In mijn vorige blog schreef ik dat het 'pijnlijk' was om op vakantie te gaan. Dat ik het zo letterlijk oppakte wist ik (gelukkig) toen niet. Want bij aankomt in Oostenrijk, ben ik paar meter na het uitstappen van de bus, op een ijsplas uitgegleden. Ik had hierbij een verstuikte enkel, een pijnlijke -knie en -ribben aan overgehouden. Het skiƫn moest dus echt op een laag pitje. Maar gelukkig ging gezellig samen met Nettie wandelen, koffiedrinken en ... kaisersmarren eten, me nog wel goed af.
Inmiddels ben ik weer aardig hersteld.
Met een 2,5 liter pot (Bitumen Undercoating van Motip) aan de slag op de zolder waar het lekker warm was. De coating was met een kwast uitstekend te verwerken en ik heb alles nu in 2 dikke lagen gezet (pot bijna leeg).
De carrosserie van de Castellette staat op de bokken in de serre. Omdat alles nu schoon en goed bereikbaar was, heb ik de gehele binnenkant, die al wel al in de grondverf door de spuiter was gezet, voorzien van 2 lagen groene DD-lak. De afwerking van het polyester van de binnenkant is ruw en was prima met een kwast en vachtroller te verven.
Nu kan ik het geheel weer opbouwen met alle gespoten onderdelen. Dus de bouwhandleiding maar weer opgeslagen op pagina 1 en aan de slag.
Ik had de achterbank nog niet eerder vastgezet omdat ik dit met de voorstoelen wilde afstemmen. Met wat passen, meten en nadenken zit de achterbank er nu mooi in.
Op (de warme) zolder ben ik het dashboard aan het opbouwen met alle meters en schakelaars.
Ondertussen heb ik me ook nog verwend met een mooie onderdelendoos (Lidl) en gevuld met alle benodigde RVS-bouten, ringen en borgmoeren. Ik wil alle boutverbindingen die door de carrosserie met de buitenlucht in aanraking zijn, uitvoeren in rvs-kwaliteit.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten