zondag 20 augustus 2023

Cabrioletten-weer

Van de week een aantal keren een klein rondje met de Castellette gereden. Pm aan elkaar te wennen. Vandaag, zondag 20 augustus, hebben Nettie en ik een rondje over de Veluwe gereden. Het was droog en lekker warm. Onderweg heel veel cabriolet's gezien, ook met blauwe nummerplaten. We groeten dan als dat we motorrijders zijn. Leuk.

Van de week ook bezig geweest met de softtop. Het lijkt allemaal wat ruim te zitten. Volgende week dinsdag ga ik naar Eendenspul en zal dit verder met Jan/Coosje bespreken. Met softtop ziet de Castellette en nog mooier uit toch?

Een wielklem is dan ook niet overbodig om al te grote liefhebbers af te houden.



De vulslang en tank zijn nu goed dicht. Om de tank op de oprit onder de auto te de- en monteren, had ik wel enkele oefeningen van Nederland Bewegen voor nodig. Maar gelukt.








Nu ook eens tijd gehad om de Castellette de mooie Franse gele ogen te geven. 
De gele glas-houder ging strak over de H4-lamp en moest ik nog wel vastzetten met een ty-rep. 
Als de lamp stuk gaat, nog niet weggooien! 




Ook heb ik een mooie plek gevonden voor het stalen Castellette logo.








B
ij de stop vanmiddag zagen we op de parkeerplaats een aantal 'Castellette's' staan. Hé, dat is toevallig, dacht ik. Maar toen we waren uitgestapt en kennis maakte met de eigenaren, bleek dat het MG's waren van de 30 en 50-er jaren. Eén van de MG was British Racing Green en die leek wel heel veel op die van mij.
Hele mooie originele MG's maar het verschil is wel dat ik de Castellette zelf heb opgebouwd.
  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten