zondag 13 augustus 2023

De eerste ritten

Afgelopen week stond de Castellette stoer op de oprit. Als het even droog was kon de hoes eraf en gingen we de weg op. Soms alleen, of met een buur of kennis. Vandaag samen met Nettie een rondje over de Ginkelse Heide was ook heel mooi en gezellig.
Geweldige ervaring om in een auto te rijden die je van de basis af heb opgebouwd. Je kent elk hoekje en moertje ervan.
Woensdag ben ik naar de spuiterij in Veenendaal gereden. Zij hebben de Castellette zo mooi British Racing Green gespoten. Hij vond het eindresultaat ook heel mooi en vond het leuk dat ik langs kwam.

Bij het tanken zag ik dat er wat benzine lekte. Bij nader onderzoek thuis, bleek een overgang van de slang van de vulleiding niet goed afdichtte. Verder aandraaien van de slangenklem(men) hielp iets maar niet afdoende. Op internet heb ik opgezocht waarmee ik de brandstofleiding het beste kon afdichten. Reinzoplast leek het beste en de automaterialenzaak in ons dorp had het op voorraad. Maar het was een heel geknoei om deze kit aan te brengen en alles weer aan te sluiten. Een nachtje laten drogen en de volgende dag met de jerrycan de tank weer gevuld. De vulleiding was dicht maar ..... nu lekte de tank! Ik denk dat de aansluiting van de vlotter en de benzinevaanzuigleiding boven op de benzinetank niet goed afdicht. Van de montage destijds weet ik dat er een rubberpakking tussen zit en met 3 parkers vast zit. Maar ik heb deze aansluiting destijds niet op dichtheid getest. De benzinetank moet er dus onderuit. Een mooie klus voor op de oprit komende week.

Ook wel leuk om op de oprit te sleutelen want ik krijg veel bekijks en aanspraak. In de tent was het soms wel erg stil.

De tent in onze tuin, waar ik 2,5 jaar aan de Castellette heb gewerkt, is nu weg. Een dorpsgenoot kon hem goed gebruiken als tijdelijke stalling voor zijn spullen. 

Voor de stalling van de Castellette heb ik een garagebox op 5 min fietsafstand gevonden. Top dus.
Ik moet de box voor een jaar huren. Ondertussen kan ik dan nadenken of ik voor de Castellette een carport in de tuin ga bouwen.

Komende week aan de slag met de brandstoftank en beginnen met het monteren van de softtop. 

Wat plaatjes van mijn Castellette (zonder softtop)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten