donderdag 3 augustus 2023

GOEDGEKEURD

Dat was even geleden mijn laatste post op 18 april. Maar ik heb goed nieuws te melden:
    Mijn Castellette is gisteren goedgekeurd door de RDW
    en ook APK goedgekeurd
.
Dus we mogen de weg op. Alleen wordt de komende dagen heel veel regen voorspelt dus dat wordt nog even wachten met rijden.

bij de RDW in Rijssen

Afgelopen weken bezig geweest met de laatste klusjes aan de Castellette, zoals:
- constructie voor de montage van het reservewiel achterop|
- de uitlaat warm gebogen zodat die dichter onder de achterbumper uitkomt
- een zwarte kunststof autodeurbeschermer gemonteerd op de motorkappen
- binnen- en buitenspiegels gemonteerd
en diverse andere kleine klusjes van de to-do-lijs.

Toen de tuin wat aangepast om de Castellette vanuit de tent door de tuin naar de straat te duwen. Samen met Nettie is dat gelukt. Omdat de Castellette 'zelfstandig' het RDW-kantoor in moest rijden, heb ik een paar rondjes in de wijk gereden. Heel gaaf. Maar toen werd het plotseling stil want de motor stopte ermee. Gelukkig maar één bocht van huis verwijderd dus dat kon ik zelf duwen. Wat kan het zijn? De motor was moeilijk aan te krijgen en te houden. Carburateur vervuild? Wat carburateur reiniger toegevoegd aan de benzine en dat leek te werken totdat ik naar 100m weer stil stond. De buurt vond dit niet erg want ze waren graag bereid om mee te helpen duwen. De motorkap maar open gezet en het luchtfilter gedemonteerd. Toen ik boven in de carburateur keek, begon ik de lachen. Ik zag het doekje zitten wat ik erin had gedaan om tijdens de werkzaamheden in de tent te voorkomen dat er wat in zou vallen. Doekje eruit en starten. Broeeem, hij doet het weer.

Ik had de week vooraf de keuring, een afspraak met Eendenspul dat ze alles zouden nalopen en afstellen aan mijn Castellette. Dat was heel fijn want er waren toch nog altijd een paar kleine restpunten: banden, reflector en defect achterlicht. Jan Kramer is meegegaan naar de keuringen. Dat was niet alleen erg gezellig maar ook zeker handig. Want de RDW-keurmeester was vriendelijk maar had soms wel lastige vragen. Lastig werd het met de achterbank waar volgens de keurmeester te weinig been/voetruimte was om een 4 persoons wagen op het kenteken te hebben. We hebben de stoelen iets naar voren gezet en Jan is achterin gaan zitten met een smile van 'zo kan het dus'. Na het wegen van de Castellette kon de boel weer op de autoambulance en reden we naar het APK-station. Jan had hier ook al het nodige voorwerk gedaan en was deze keuring snel achter de rug. Het was echt fijn dat Jan die morgen mee is gegaan want hij heeft veel ervaring met de RDW-mensen en kennis van de procedures, voorschriften, de techniek en natuurlijk de Castellette.

Ik heb vannacht heerlijk geslapen zonder de druk van de keuringsdatum en wat ik nog allemaal technisch en logistiek moet doen. Natuurlijk blijven er klusjes voor de Castellette. Want ik heb de door Eendenspul  ontwikkelde softkap gekocht en die moet er natuurlijk op om een wat langere rit 'droog' te kunnen uitrijden.
In ons dorp worden een aantal garageboxen te huur aangeboden en daar ben ik nu druk mee bezig om de Castellette een goede (winter-)stalling te geven. Een alternatief is om een carport in de tuin te bouwen maar dat stel ik nog liever even uit (- of beter af).

Ik hoop de volgende blog over mijn eerste rit-ervaring met de Castellette te schrijven. Gezien het aantal liefhebbers, denk ik dat de bij-passagierstoel niet vaak leeg is want er zijn heel veel liefhebbers voor een rit in mijn super mooie Castellette.

Mijn eerste blog over het begin van mijn Castellette-hobby is van september 2020. Na bijna 3 jaar sleutelen en 89 blogs verder, mag ik er mee rijden. Ik wil ook hiervan gaan genieten.

Wordt dus vervolgd.

een plaatje toch?


1 opmerking: