dinsdag 28 december 2021

Een jaar klussen

Afgelopen week diverse reacties van mijn blog-lezers gekregen. Bedankt Patrick en RedDuck. Fijn om te zien dat jullie met handige tips komen en met me meeleven.
De elektrische installatie is voorlopig gereed. 


Het dasboard nu naar mijn tevredenheid

Vorige week ook contact gehad met Coosje van Eendenspul over de deur. Ik had al 2 pogingen gedaan maar dit had niet het gewenst effect. Ik had het idee als ik onder aan de deur drukte dan kierde hij boven en omgekeerd. De oplossing voor de deur die Franklin in zijn blog beschrijft, vond ik nog even te ver gaan.

Coosje had zelf geen ervaring maar wist wel iemand... Tot mijn verbazing en opluchting kreeg ik een mail van Joost. Hij stuurde mij foto's van zijn blauw-grijze Castellette en zijn oplossing voor de deur die toen ook niet goed paste. Joost oplossing was door van de bovenkant van de deur aan scharnierzijde, een trekstang diagonaal naar de onderhoek van de deur te monteren. Met een draadspanner kan hij het trekstang aanspannen en zo de deur wat torderen.

de stang is inmiddels verwijderd

Ik ben direct met dit idee aan de slag gegaan. Met een draad heb ik een tijdelijke trekkabel gemaakt en met een schroevendraaier de draad getwist en ..... de deur past nu overal netjes in de carrosserie. Nu nog het juiste materiaal bestellen en definitief maken.
Wel lastig zo deze hobby in de corona-lockdown. Want even rommelen bij de plaatselijke ijzerhandelaar gaat natuurlijk niet. Dus dan maar 'click en collect' of via de post bestellen.



En vandaag nog een mail gekregen van Herman, die jaren geleden een mooie witte Voglietta heeft gebouwd. Herman stuurt een aantal foto's mee van zijn Vogliette (de voorloper van de Castellette) 'under construction'. Heel erg informatief want inmiddels weet ik naar welke details ik moet kijken. Als straks de corona het weer toelaat, maken we een afspraak voor een live-bezoek. 

Leuk om van Joost en Herman foto's te zien van hun Castellette, in de staat zoals mijn Castellette er nu ook bijstaat in te tent. En nog mooier is hun eindresultaat van de Castellette strak in de lak. Nog een lange weg te gaan voor mij maar ik vind het nog steeds heel leuk om te doen.

Ik geniet nu van mijn laatste kerstvakantie. Want als ik 3 februari met vervroegd pensioen ga, dan heb ik altijd vakantie (?). Op 1 februari pak ik dan nog mooi mijn 12,5 jaar jubileum mee als docent bij de HAN. 
Op tweede kerstdag hadden wij onze 5 achterbank-maatjes (de kleinkinderen) op bezoek. Met hun ouders erbij gelukkig want anders zou ik het niet hebben overleefd. Met de familie genoten van een hele fijne tweede kerstdag-lunch, wandeling en gesprekken.

Mijn eerste blog heb ik in september 2020 gemaakt. Ik ben dus a; meer dan een jaar bezig met sleutelen en schrijven.
Maar als ik dan het verschil zie tussen wat ik toen op de trailer mee naar huis heb genomen en wat er nu in de tent staat, dan wordt ik daar heel vrolijk van en ben ik ook trots op al het werk.

Wordt vervolgd en ik hou jullie op de hoogte. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten