zondag 19 december 2021

Probleem?

Vorige week eindigde ik met ‘er is nog genoeg te doen’ aan de Castellette. Maar ik ben afgelopen week niet vaak in te tent of schuur geweest. Wel heb ik veel aan mijn glas in lood opdrachten gewerkt en natuurlijk 2 dagen voor school gewerkt. 


Woensdag zijn we bij de jongste Schilp op bezoek geweest. Ik had de glas in lood hanger met Ruby’s naam, geboortedatum en een afbeelding van de 3-tenige strandloper meegenomen. Gelukkig mocht ik hem direct ophangen in de kinderkamer zodat iedereen er nu van kan genieten. Nu is het gelukkig even rustig met de geboortegolf in de familie en hoef ik dus (voorlopig?) even geen raamhangers meer te maken.


Ik heb de kabels achter het dashboard diverse keren opnieuw samengebonden. Telkens zag ik weer een betere oplossing maar nu ben ik tevreden met het eindresultaat. Je zou bijna hopen dat er straks ook iemand achter het dashboard gaat kijken om ook hier van te genieten. Maar het is hobby, dus het moet gewoon goed zijn.

Gisteren met het rechterportier begonnen. De scharnieren uitgemeten en gemonteerd. En de los mee geleverde verstevigingsprofiel op de deur vastgelijmd met glasvezelplamuur. Maar de deur past niet netjes in de carrosserie. Als ik drie hoeken van de deur vlak met de carrosserie heb, dan steekt de vierde hoek circa 1,5 cm uit. Ik herinner me dat Franklin ook dit probleem heeft gehad bij de bouw van zijn Castellette. Dus moet ik maar eens beginnen om de oplossing in zijn blog te bestuderen.

De dodemans montage





Want….. voor elk probleem is er een oplossing.

2 opmerkingen:

  1. Problemen met de passing, klinkt bekend ;-). Valt altijd wel weer een oplossing voor te vinden.

    Groet, F.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Eric, is zeker van belang dat het goed zit achter je dashboard en ook handig als je een schema hebt voor storing zoeken. Ik ga zeker kijken als we elkaar gaan ontmoeten. Je hebt de accu in ieder geval onder spanning dus dat gaat goed komen. Succes met de aanpassingen.

    BeantwoordenVerwijderen