zondag 30 oktober 2022

YES!!

Ik heb een adres gevonden voor het spuiten van mijn Castellette!!!! :).
Via een tennismaat had ik een adres van een uitdeukerij/spuiterij in Veenendaal. Na bellen kon ik direct  langsgekomen met wat onderdelen. Daarna wilden ze toch alles zien en 3 dagen later was kwam de 'baas' in de tent om mijn Castellette te bewonderen. Hij maakte direct een prijs en ... bingo.
Het voelt goed dat hij al het polyesterwerk wilde zien zodat hij een goede inschatting van het werk kon maken. Want ook voor hen geldt: een geode voorbereiding is (meer dan) het halve werk. Zij hebben ervaring met polyester spuiten.
Ondertussen was ik samen met mijn garagehouder van de camper langs een spuiterij in Wageningen geweest. Zij hadden het erg druk en hadden komend half jaar geen tijd voor mijn project. Die valt dus af.
Ondertussen had de spuiterij uit Raalte gereageerd met een bod dat hoger lag dan Veenendaal. Ik vond het lastig om Raalte af te bellen. Maar ze hadden begrip voor dat een lagere prijs en een adres dichter bij mijn huis, zo zijn voordelen heeft. Raalte heeft het ook erg druk en zullen mijn opdracht ook niet echt missen. Ik kan de Castellette verder demonteren want 15 november breng ik alle onderdelen naar de spuiterij in Veenendaal.

Ik heb al eerder geschreven over dat de kleur British Racing Green geen vast RGB of RAL nummer heeft. Ik had gekozen voor RAL 6028:pijnboomgroen. Maar eigenlijk vind ik het groen van de grote vlakken zoals van de motorkap, iets te licht van kleur. Na een internet-zoekactie heb ik nog een tint donkerder groen gevonden: RAL 6005 oftewel mosgroen. Ik heb hier een bus DD-lak van besteld zodat ik hier nog mee kan experimenteren. De spuiterij maakt straks ook nog drie proefstukken met verschillende kleuren.

Ik heb nu drie velgen in pijnboomgroen en 2twee velgen in de HB-coating. Deze laatste twee ga ik komende week mosgroen verven.
Van de week heb ik op de krik een balkje bevestigd zodat in het chassis in 1-keer van voren of achteren kan opkrikken. Met de twee instelbare steunen heb ik het chassis van voren ondersteund. Voor achteren heb ik het chassis ondersteund met een zelf gemaakte houten bok. Ik kan nu veilig aan en onder de Castellette werken.

de aangepaste krik en de 2 steunen
houten bok onder het achter-chassis

Ik wil de uitlaat tot achter de Castellette laten lopen. Hiervoor moest de uitlaat na de laatste demper worden aangepast. Deze demper loopt nu parallel aan de body en iets schuin naar de zijkant. Ik had nog een uitlaat van de donor-eend en ik heb ook een nieuwe achterste uitlaatpijp gekocht. Van die twee uitlaatpijpen heb ik nu één passende gemaakt. Hiervoor heb ik de nieuwe pijp op twee plekken doorgeslepen en met de oude uitlaatpijp ertussen, weer op maat gemaakt. Door de uitlaatpijp roodgloeiend te verhitten, kan ik met stevige buis, het uitlaateinde optrompen zodat de andere pijp er in past.
Toen ik weer eens onder de Castellette lag om de uitlaatpijp te passen, schoot de uitlaat plotseling los en hield ik er een 'dikke lip' aan over.


Het fineren van het dashboard ging ook niet zonder slag of stoot. Omdat ik niet tevreden was met het resultaat, heb ik op de slechte helft van het dashboard opnieuw fineer aangebracht. Ondanks dat het zware persen, was het resultaat toch niet helemaal vlak. Maar voorzichtig met het strijkijzer en daarna weer klemmen, wordt het resultaat steeds beter. De andere helft heb ik geschuurd. Het viel me op dat je toch nog veel kunt vlak schuren zonder door het dunne fineer heen de schuren.
Morgen ga ik het nieuw aangebrachte en gedroogde fineer schuren. De lasnaad van het fineer zit aardig verborgen omdat die in het midden van het dashboard bij de grote km-teller zit. Daarna beitsen en lakken en ... klaar ermee.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten