zondag 17 januari 2021

Geboorte.

Zaterdag 16 januari is mijn derde kleinzoon Melle gezond geboren. Ook met moeder (en vader) is alles goed. We zijn er vrijdag al heen gegaan om te helpen met de twee andere boys. Dus dit weekend even geen gesleutel, schuren en verven aan de Castellette, maar oppas Opa zijn en luiers verschonen. Was heel gezellig en fijn dat we dit konden doen voor dochter en schoonzoon maar ook ontzettend vermoeiend. 

Nu zondag weer lekker met z'n tweeën thuis. We hebben samen een fijne wandeling in het witte Bennekoms bos gemaakt maar s 'middags toch even in de tent gewerkt. De vooras, compleet met de draagarmen, heb ik nu 2x in de Hammerite gezet. Nu alleen nog een keer een laag Dinitrol.

Van de week heb ik ook weer diverse onderdelen schoongemaakt en op zolder in de Hammerite gezet. Schiet al aardig op maar vandaag toch nog online een pot Hammerite besteld. Kan ik morgen in de winkel ophalen. Werkt gelukkig wel zo door in deze corona-tijd. 

Vanmiddag de remtrommels van de achteras gehaald met m'n nieuwe gereedschap (bus 44 mm). Ging makkelijker dan ik dacht. Bij controle bleek dat één van de remcilinders 'nat' achter het rubber. Dus ik ga de beide remcilinders reviseren.
Van de achteras heb ik nu ook de draagarmen losgehaald. Ook omdat ik nieuwsgierig was hoe dit erna 36 jaar uitziet. Gelukkig zien de lagers en lagerschalen er gaaf uit en hoeven alleen straks opnieuw in het vet. Maar zo kan ik, in vergelijking met de complete vooras, de onderdelen van de achteras wel makkelijker schoonmaken en verven 

De remleidingen zijn nu allemaal los. Dit ging allemaal veel beter dan ik in diverse blogs had gelezen. De nippels kwamen niet altijd met de aangepast-ringsleutel 9 mm los maar wel met een waterpomptang en beleid.


De benzinetank heb ik alleen uitwendig hoeven schoon te maken. Want dat is het zoveelste voordeel van een 'rijdbare' donor-eend gebruiken: de vlotter kwam als nieuw uit de tank te voorschijn (zie foto)



Woensdag heb ik een afspraak bij Eendenspul in Esbeek. Zij gaan een nieuwe deksel op de veerpot lassen. Ik neem dan ook mijn onderdelen-lijstje mee en zeker ook het bijgehouden lijst met vragen. 

Verder staat het schoonmaken en verven van de achteras en de remtrommels op het 'menu' voor de komende week. Ook ga ik een eerste poging doen om de versnellingsbak en motor uitwendig te reinigen. De Wibra is dicht, dus geen Dasty. Maar inmiddels heb ik ook goede ervaring met de keuken ontvetter van het Kruidvat. Zeker ook een aanrader.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten