De feestdagen en de oliebollen liggen alweer een week achter mij en van de week ook weer met mijn werk begonnen. Maar ook wel actief met de Castellette geweest: direct en indirect.
Direct: het oude chassis is nu helemaal gestript (zie foto onderaan). De beugels van de voor- en achteras zaten zo vast dat ik de bevestigingsbouten in het midden heb doorgeslepen. Ondanks diverse negatieve verhalen hierover in andere blogs, is mij deze methode goed bevallen. Want de assen kwamen na enig wringwerk prima los.
Op de foto is de links de nieuwe HDM-trekker en rechts de aangepaste poulietrekker
Verder ook de tankbeugel en een veerpot schoon geborsteld en in de Hamerrite gezet.
Komende weken zijn de beide assen en draagarmen aan de beurt. Van de andere veerpot wordt straks een nieuw deksel bij Eendenspul op gelast. Daarna kan ik die ook verven.
Ik kijk met veel spanning naar de weersberichten want de tent is niet verwarmd. Hard werken compenseert natuurlijk wel wat, maar als ze de rayonhoofden bij elkaar gaan roepen, ga ik het in de tent niet meer redden.
Het schilderwerk doe ik gelukkig wel op de verwarmde zolder, dus dat kan prima doorgaan.
Linker foto: klaar om schoon te maken voor een nieuw leven onder mijn Castellette
Van de week kreeg ik een mail van Vincent uit Sittard. Hij heeft mij via deze Blog gevonden. Top dus. Vincent is nu bezig om een Burton op te bouwen. Hij loopt iets op mij voor in de planning. Maar het lijkt ons beide een goed idee om, als corona het toestaat, een afspraak te maken. Lijkt ons heel leuk en leerzaam om onze ervaringen uit wisselen.
Misschien een elektrisch kacheltje voor de koude winteravonden? :)
BeantwoordenVerwijderen