zondag 28 maart 2021

Keuzes maken.

Deze week de motor verder op- of beter gezegd aangebouwd.
De aandrijfassen heb ik met loctite en de momentsleutel bevestigd, de ontbrekende klem van de middelste stofhoezen gemonteerd en de gereviseerde schijfremmen gemonteerd. De linker rem had al een vulplaatje maar de rechter kan er nu ook een gebruiken. Die moet ik dus bestellen en nog aanbrengen.

Verder de ventilatiebeplating gemonteerd. Ik had hiervoor een doosje vol met parkers, boutjes, diverse soorten plaatmoeren en een hele sortering van ringen. Bij de demontage had ik niet alles goed genoteerd dus dat wordt nu puzzelen.
Op de site van Burton kun je hiervoor ook een compleet montage pakket kopen (€30) maar die bevat veel meer en ook andere onderdelen dan die ik in mijn doosje klaar heb liggen. Maar die € 30 ga ik toch mooi zelf verdienen. Het helpt wel dat je weet dat het ooit eens heeft gepast.

Na veel passen en meten, gekruip en gesteun, is het resultaat mooi geworden.

Ook voor de eerste keer de kleppen gesteld. Een eenvoudig doch leerzaam klusje.
Ik had nieuwe draadeinden voor de uitlaatspruitstuk besteld maar de huidige zijn een maatje groter. Dus dat past niet. Waarschijnlijk al een overmaat en bij nader inzien is het draad ook redelijk intact. Die ga ik dan weer hergebruiken. Nu moet ik dan alleen nog de passende 4 koperen moeren kopen. 

Op internet ben ik s'avonds lekker aan het googelen welke inrichting van het dashboard ik mooi zou vinden en welke kleur de Castellette het beste staat. Ik ga (tot nu toe) voor een eenvoudig dashboard met alleen de primaire functies van de 2CV. Maar natuurlijk wel de grote ronde teller van de mini Cooper met de snelheidsmeter, brandstofmeter en 5 verklikkerlampjes in het midden van het dashboard. Daarom heen dan nog een voltmeter (MMB?), richtingaanwijzer en schakelaars voor de verlichting, ruitenwisser/sproeier, claxon, alarmverlichting een contactslot en een startknop (de 2CV). 

En dat alles in een notenhouten dashboard met aan beide zijden een opening of dashboardkastje zoals op de foto hiernaast.

De retro-meters van MMB vind ik erg fraai. Deze zijn niet voor niets door Burton in hun assortiment opgenomen. Toevallig zag ik ook dat MMB de meters voor mijn DDR-motorfiets levert.
Klein wereldje toch?

En de kleur van de Castellette: ik val helemaal voor British Racing Green.
Op de website https://ttypes.org/british-racing-green-so-what-is-the-correct-shade/ staan wel elf variaties op dit British Racing Green en hun RGB-code. En dan met groene of rode banken?
Gelukkig hoef ik nog niet te kiezen.



Het elektrisch schema voor het proefdraaien is simpel. De dynamo heb ik uit elkaar gehaald om alles goed schoon te maken. Met het proefdraaien kan ik dan ook controleren of de dynamo en spanningsregelaar goed werken.




Oh ja, omdat ik de hele week al wat verkouden was heb ik mij dinsdag op corona laten testen. Ondanks dat het wattenstaafje wel héél diep in mijn neus werd gestopt, heb ik (gelukkig!) geen corona. Wel ben ik nog steeds verkouden. Maar het wordt komende week gelukkig weer wat warmer in te tent. 



.    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten