zondag 21 maart 2021

Weer internet.
Dinsdagmiddag hadden we weer internet. Wat ga je dat missen. Een paar dagen zonder even internet te raadplegen voor je hobby of te Netflixen. Ook moest ik hierdoor dinsdag naar mijn werk om vanaf daar via Team met de studenten te overleggen. Ik was toen de enige docent en dat is wel heel confronterend hoe we na 1 jaar corona moeten werken en leven.
Maar we zijn gezond en hebben een leuke hobby.

Woensdag bij Eendenspul wat onderdelen gehaald om als pakkingen, bougies, oliefilter en olie etc. om de motor af te bouwen en een beurt te geven. Het goed nieuws is dat de Castellette-body al onderweg zijn. Dus de zorgen van mijn vorige blog, zijn opgelost. Ik kan fijn blijven doorwerken in de tent.

Zaterdag de motor aan de versnellingsbak gekoppeld. Was nog wel even priegelen om de prise-as in het 'goede gaatje' te krijgen. Ik had gelukkig nog niet de koelplaten, dynamo en startmotor gemonteerd dus was de motor nog niet te zwaar om alleen te manoeuvreren.


Maar toen paste de motorsteunen niet. De afstand tussen steunen was te klein. Hoe kan dat nou? 
Gelukkig toen eerst een kop koffie binnen gedronken en via internet was beelden opgezocht hoe e.e.a. moest zitten.  




En ja hoor, de voorste bevestigingsbeugels van het motorblok had ik verkeerd om gemonteerd. Omdat ik het ventilatorhuis, vanwege het gewicht nog niet had gemonteerd, kon dit zo verkeerd gaan.
Nu zit het allemaal goed en kan ik met de verder af/opbouw van de motor beginnen. 


Ik wil graag alles zo maken dat ik een proefstart kan maken om te kijken of alles goed werkt voordat dit onder de body verdwijnt. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten