maandag 15 maart 2021

 Storm.

Afgelopen week is net zo hard voorbij gegaan als het buiten waaide. De tent kreeg het aardig te verduren maar heeft het verder goed doorstaan. Wel heb ik met tegels en zakken tuinaarde de voorkant van de tent verzwaard omdat die pal in de wind lag. Door het schudden van de tent, is het kastje met de bakjes omgevallen. De onderdelen lagen door elkaar en het was één grote puzzel om ze weer te sorteren. Gelukkig waren de meeste bakjes al leeg omdat ik de onderdelen al had gemonteerd.

 
Met een dopsleutel 44, één meter lange pijp en enige gymnastische bewegingen heb ik de achterasmoeren aangedraaid en daarna geborgd. De versnellingsbak heb ik op het chassis gemonteerd. Als de aandrijfassen zijn gemonteerd dan kan ik de voorasmoeren vastzetten en borgen.

De olievulpijp en benzinepomp heb ik geschilderd en zien er weer uit als nieuw. De remschijven heb ik op de elektrische kookplaat zeker 2 uur op 200 'C gestookt zodat de hittebestendige verf goed is uitgehard.

Zaterdag het ik mijn corona-vaccin gekregen. Het was allemaal goed georganiseerd bij de huisartsenpost. Alleen jammer nu de discussie over AstraZeneca. Maar ik heb hem tenminste. Zondagavond had ik wel wat last van hoofdpijn maar dat mag de pret niet drukken. Die pret hadden we zeker met het bezoek zondag van dochter, schoonzoon en hun 3 kinderen. Gelukkig konden we met z'n allen ook even lekker naar buiten voor een boswandeling. Een huis vol dus.

Deze blog schrijf ik niet op zondag maar maandag omdat we nu geen internetverbinding meer hebben. De oude koperkabel is vervangen door glasvezel. Niet eerst kijken of het werkt en dan afsluiten. We zitten dus in 'donker' zonder TV, netflix, digitale krant etc. Zicht op een oplossing is er nog niet want het kan nog wel 1 of 2 dagen duren. Alleen via onze mobiel kunnen we beperkt internetten en mailen. Dus daarom geen foto's in deze blog. 

Komende week ga ik voor paar kleine onderdelen naar Eendenspul in Esbeek. Ik kan dat mooi combineren met een bezoek aan de glas-in-lood groothandel in Hilvarenbeek. Want ik heb het aardig druk met opdrachten voor het maken van glas-in-lood ramen. Misschien komt dat laatste wel goed uit want met de huidige reisbeperkingen, zie ik nog niet zo gauw dat de Castellette-body in Kroatië kan worden opgehaald.
Maar eens horen hoe Jan Kramer hierover denkt.

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten