Stuurloos
Ondanks alle mooie vakantie- en motorweekend dagen, heb ik afgelopen weken toch ook wel aan de Castellette kunnen werken. Mijn zorg van mijn vorige blog over het 'niet passen van' het voorfront is na een belletje met Coosje van Eendenspul opgelost. Het voorfront moet niet over de motorkap en zijpanelen heen schuiven maar er tegenaan. 'Daar gaat je technische logica' dacht ik nog. De foto's die Coosje vervolgens opstuurde van het fron van hun Castellette, waren het bewijs. Maar dan past het gelukkig allemaal wel beter. Alleen van de de motorkap moest iets worden afgevijld. Over de montage van de afdekplaat op het chassis en de montage van het voorfront hierop, moet ik nog maar een nachtje slapen.
een prima aanzicht |
Met de onderdelen die ik de laatste keer van Eendenspul heb meegekregen, heb ik nu de handrem kunnen monteren. Dankzij de duidelijke instructies van Eendenspul en de foto's van Franklin's blog, was dit ook weer een leuke klus.
Bij mijn Castellette type II zijn diverse verbeteringen doorgevoerd. Ik heb al diverse keren me via Franklin's blog van de Castellette I voorbereid op een klus en welke problemen ik allemaal kan tegenkomen. Maar dan blijkt het bij de Castellette II net even anders te zitten en positief want ik ondervind echt minder problemen. Een verbetering is o.a. het losse dashboard. Zo kan ik niet alleen relaxed de indeling ervan gaan uitvogelen maar scheelt het straks zeker bij de bekabeling. Ik denk dat het straks misschien een halve-hernia scheelt.
Wat nu even tegenvalt is de montage van de stuurstang. Toen ik de geleverde stuurstang provisorisch had gemonteerd, had ik bijna geen ruimte tussen stuur en dashboard. Maar ook hier hielp een belletje naar Eendenspul en werd er een andere stuurstang opgestuurd. Helaas pas deze ook nog niet goed. Dit is dan de keerzijde van de innovaties van type II, maar wordt nu door Eendenspul aan gewerkt en opgelost.
Hier past geen stuur meer op, |
Komende week/weken ga ik het elektrische werk van de Castellette weer oppakken. Inmiddels heb ik de originele richtingaanwijzer en verlichtingsschakelaar van de donor-eend geschikt gemaakt om in het dashboard van de Castellette te bouwen. Naast de nostalgie betekent dit ook dat ik geen relais hoef te gebruiken voor de verlichting. Ook heb ik besloten om het 'eenvoudige 2CV6 schema' met 6 zekeringen (van 2cvkitcarforum) toe te passen. Tijd dus om het definitieve boodschappenlijst te gaan maken voor de de kabelboom. Ook leuk werk dus.
zijpaneel |
Hallo Eric,
BeantwoordenVerwijderenIn mijn vorige eend had ik halogeen koplampen gemonteerd. Hierdoor werd de originele lichtschakelaar erg heet en brandde na een tijdje ook volledig door. Ik zou voor de koplampen, als ik jou was, toch een relais overwegen.
Gr. Franklin
Hoi Franklin, Dank je wel om deze ‘eend’-ervaring met met me te delen. Ik zal dit advies opvolgen en de dimlampen met een relais schakelen.
BeantwoordenVerwijderenGr
Eric