zondag 24 oktober 2021

Vuile handen.

Van de week heel wat uurtjes zoet geweest met de ruitenwisser-installatie. Het asje van de Renault Megane is van kunststof en dit moest worden gemonteerd op een aluminium plaatje. Ik vond het weer een  hele uitdaging om de goede lijm hiervoor te vinden. De constructie moet sterke zijn maar het lijmvlak is gering dus het komt echt op een goede hechting aan. Uiteindelijk zit het nu met Bison Professionele Constructielijm op basis van polyurethaan vast. Belangrijk was dat deze lijm ook goed uitvullend is. Met alle ervaringen, denk ik dat ik straks een praktische Lijmwijzer kan opstellen.

Rechts de te korte originele 2CV ruitenwisseras
schuine busje


Aan de buitenkant van de as heb ik het schuine busje gemaakt van 18 mm koperbuis. De  afdichting met de carrosserie en de moer moet ik nog uitzoeken,

Van 5 mm MDF-plaat heb ik een dashboard gemaakt waarin ik nu alle meters en schakelaars heb gemonteerd. Met het stuur erbij, is het een mooi plaatje geworden.


 

Bovenaan zijn het van links naar rechts meters voor de accuspanning, toerenteller, klokje en de hergebruikte km-teller van de Morris. Links naast het stuur zit de hergebruikte knipperlichtschakelaar en rechts naast het stuur de hergebruikte verlichtingsschakelaar. Onder de meter zit van links naar rechts: de hergebruikte ruitenwisserschakelaar en -sproeier, een tuimelschakelaar voor de mistvoor- en één voor de mistachterlamp en daar tussen twee signaallampen voor deze mistlampen. Alleen moet ik nog een praktisch maar niet opzichtige plek vinden voor de alarmtuimelschakelaar met verklikkerlicht.

Komende week heb ik herfstvakantie en gaan Nettie en ik heerlijk van het Limburgse landschap in Slenaken genieten. Wandelen, fietsen en natuurlijk een lekker biertje.
Dus even geen tijd voor vuile handen maken

  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten