zondag 17 oktober 2021

 De vliegende hollander

Het glas nu aan beide zijden in het frame gekit, heb ik weer op de body gemonteerd en zo met de beide motorkappanelen geopend, lijkt het wel een vliegende ….

 


Een drukke week gehad met 2 dagen oppassen en 2 dagen werken. Maar gelukkig ook wel aan de Castellette geklust. Als ik zo achter het toetsenbord zit voor de blog dan begin ik altijd met de foto’s te bekijken. Dan komt het verhaal ook weer naar boven. Van de week de bestelde onderdelen voor de elektrische installatie van Rick Donkers en Winparts ontvangen. een hele verzameling als je het zo op de tafel uitlegt. Onder de centrale teller in het midden van het dashboard wil ik de diverse schakelaars en verklikkerlampjes plaatsen. Deze wil ik in één ovaal vormig aluminium strip plaatsen.

Ik heb een kartonnen model gemaakt van het dashboard waarop ik de plaats van de meters en schakelaars kan uitproberen. Nu wil ik een houten demoversie maken om het geheel in de Castellette te kunnen beoordelen.



Ook van de week een grote doos van Eendenspul ontvangen met de nieuwe stuurstang. Direct ermee naar de tent gerend en ja hoor hij past.
Nu ook de beide geleide-lagers van de stuurstang gemonteerd. 

Leuk om nu ‘achter het stuur’ te gaan zitten (foto komt de volgende keer)





Ik ben de hele zaterdag bezig geweest met het ruitenwissermechanisme. De ruitenwisseras van de donor-eend is namelijk te kort. Bij de autosloop uiteindelijk een ruitenwissermechanisme van een Renault Megane gevonden, die een langere as heeft maar wel met de zelfde diameters. Helaas was er veel kunststof aan die van de Megane. Dus er moest gelijmd worden.
Het tussenresultaat is hieronder te zien.


vers van de sloop
 
links van de donor en rechts de omgebouwde


De voor-knipperlichten zijn nu op de spatborden gemonteerd en 'wachten' op de kabelboom.



 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten