zondag 13 februari 2022

Week 2 mp

De 2e tweede week met pensioen. Donderdagavond voor acht (ex-) collega's een etentje in Bennekom georganiseerd. Dit was echt super gezellig. Het 'werk' kan nu in langzaam uit mijn hoofd wegebben.

the paint-room
Deze week met verven begonnen. Ik ben begonnen met het zit- en ruggedeelte van de achterbank. Eerst geschuurd toen gegrond en 2x in de DD-lak groen geverfd. Het schuren doe ik buiten of in de schuur.
Zo wil ik de verfkamer op zolder 'stofvrij' houden. Maar toch komt er vind ik, nog veel stof in de verf. De verf werkt als een magneet op de stofdeeltjes.
Maar wat het meeste tegenvalt is: de speciaal voor mij gemende kleur RAL6035 is niet mooi. Het groen is te licht van kleur en geeft niet de door mij gewenste look van het British Racing Green. 

Dat kan m.i. twee oorzaken hebben: de kleur is niet goed in de fabriek gemend of de kleur is op papier/scherm zoveel anders dan in werkelijkheid. Omdat de fabriek al eerder aangaf dat deze RAL6035 moeilijk was te maken, ga ik op zoek naar een nieuwe RAL-kleur die zo veel mogelijk overeenkomt met het British Racing Green en die ze wel 'standaard' kunnen mengen.

Het werken met de DD-lak gaar wel heel erg goed. Ik heb met een roller en kwast gewerkt en de verf vloeit erg mooi en geeft een strak en glanzend resultaat. 

Ik ga nu de geverfde achterbank met de hand polijsten om te kijken of ik de stofdeeltjes kan weghalen zodat alles mooi glad en glanzend wordt. Als straks de kleur goed is en het polijsten geeft het goede eindresultaat dan zal ik zeker een elektrische excentrische polijstmachine aanschaffen.

Mocht het toch allemaal niet gaan lukken, dan ..... is er altijd nog de professionele spuiterij.
Maar voorlopig geef ik het nog niet op.

de verwarmingshendel

In de tent heb ik nu de bedieningshandel van de verwarming klaar.

Ik heb het originele kastje mooi onder de aflegplank van het dashboard gemonteerd. Het aluminium frontje komt overeen met die van de schakelaars op het dashboard.



Ook heb ik nu het polyester-dashboard met 4 slotbouten in de Castellette gemonteerd. Daarna heb ik de kieren rondom met 2 componenten plamuur opgevuld. Het dashboard demonteer ik straks weer en gebruik dit dan als mal voor de laminaatplank. Hier maak ik dan het 'houten'- dasboard van.
Ik zal de laminaatplank wel moeten verstevigen met een (houten) strip zoals ook bij het originele polyester dashboard is gedaan.

Komende week maandag en woensdag gaan we oppassen dus daarna kan ik weer lekker aan de Castellette verder werken.
Hopelijk heb ik dan ook de goede kleur verf gevonden en besteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten