zondag 20 februari 2022

Week 3 mp

De derde week van mijn pensioen en ik heb er aardig 'de wind onder'. Maar dan figuurlijk bedoeld want het was dit weekend niet prettig om in de tent aan de Castellette te werken met de storm(en).

Woensdag heb een rit voor glas (voor glas in lood) op halen gecombineerd met een bezoek aan Herman en zijn Voglietta. Hij had me al meerdere foto's toegestuurd. En nu kon ik dan zelf de mooie Voglietta bewonderen en natuurlijk veel gezien, gevraagd en gefotografeerd. Was daarna ook heel gezellig koffie drinken en dan blijkt dat je nog meer gemeenschappelijke hobby's hebt. Bedankt Herman.

links de extra strook

Thuis direct de zijplaten van de motorkap aangepakt. Want ondanks dat ik dit al een paar weken geleden had verbeterd (zie blog van 30/1) kon het toch nog mooier. Bij de Voglietta zaten de zijplaten strak op de spatbord met een kraalrubber ertussen. Dit zag er zo strak uit dat ik thuis gekomen hiermee direct aan de slag ben gegaan. Op het spatbord een strook karton gelegd en vastgeplakt met duct-tape. Toen de ruimte van circa 0,5 .. 1 cm opgevuld met glasvezelplamuur. Daarna plamuren en schuren (en daarna nog een paar keer) en toen was het goed.



Ook begonnen met de laminaatplank uitzagen voor op de plaats van het dashboard.

En toen kwam de storm. Ik had de tent rondom goed verankerd met extra schoren en tegels. Het was wel spannend met die rukwinden maar alles staat gelukkig nog.
Inmiddels heb ik een andere kleur groen uitgekozen omdat de vorige RAL 6035 moeilijk was aan te maken volgens de leverancier. Het is pijnboomgroen (RAL 6028) geworden. Het wordt maandag geleverd dus daar kan ik dan ook mee aan de slag. Ik hoop dat het de goede kleur is want van de kleurenwaaiers krijg je ook een punthoofd.


Volgende week vind je me weer vaker in de tent.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten