zondag 27 februari 2022

Week 4 mp


Voor de vierde week dat ik met pensioen ben, had ik niet veel in mijn agenda staan. Ik had me voorgenomen om veel aan de Castellette te gaan werken. Dat heb ik ook wel gedaan, maar het is soms 2 stappen vooruit en dan toch weer 1 stap terug. Want mijn plan om het dashboard van een laminaatplank (met een mooie houstructuur) te maken, is niet gelukt. Door de grote km-teller en de schakelaars in het midden van het dashboard, werd de laminaatplank te zwak. Hiervoor extra verstevigingen aanbrengen, zag ik wat uitvoering betreft, niet zo zitten. Ook maakte ik mij zorgen over de vochtbestendigheid van het laminaat in de 'open' Castellette. Dus toen maar gestopt met de laminaatplank en met het originele polyester dashboard begonnen.

alu-strip voor de schakelaars



Ik gebruik de originele schakelaars van de donor-eend voor de ruitenwisser, -sproeier, mistachterlamp en verstralers. Deze schakelaars zijn bedoeld voor een plaatstalen dashboard van 2 mm. Voor de andere schakelaars (richtingaanwijzer en verlichting) had ik een aluminium frontplaatje gemaakt. Dit heb ik nu ook voor de schakelaars en verklikkerlampjes onder de km-teller gemaakt. Maar wat een gepriegel om deze originele eend-schakelaars in het 'dikke' dashboard te krijgen en dan ook nog zo dicht op elkaar. 
Ik heb hiervoor diverse schakelaars moeten aanpassen door het wegvijlen van 'overbodige' kunststof behuizing. Van de km-teller moest ik ook de brandstofmeter aanpassen zodat de contactschakelaar eronder  past. Het is vechten om de millimeters. Maar ik heb door gezet en nu zit dus alles op zijn plaats.
Ik moet eerlijk bekennen dat als het na al het gepuzzel nu dan toch is gelukt, ik wel extra tevreden ben met het resultaat. 

Volgende week zal ik een foto van het complete dashboard laten zien. Want ik heb de bevestigingsstrips voor de km-teller achter op het dashboard gelijmd die ik daarna nog moet lamineren. Daarna kan ik alles in het dashboard monteren.  

De achterbank van de Castellette heb ik met de DD-verf in de nieuwe kleur groen (pijnboomgroen RAL 6028geverfd. De kleur is nu helemaal naar wens want het lijkt heel veel op het British Racing Green. 
van de foto's met oldtimers.
Maar die oh, die kleine stofdeeltjes op dat verder mooie gladde oppervlakte. Ik heb een excentrische polijstmachine gekocht en hoop daarmee het perfecte eindresultaat te krijgen. Anders....?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten