zondag 13 maart 2022

Verkouden-klussen

Deze week last gehad van een goede verkoudheid. Met paracetamols de boel wel ‘draaiende’ weten te houden maar het schiet dan niet echt op.

Wel begonnen om het geschilderde achterbankje glad en glanzend te krijgen. Eerst met schuurpapier korrel 1200, 2000 en 3000 de kleine oneffenheden eruit geschuurd. En toen met de excentrische polijstmachine aan de slag gegaan. Er waren meerder schijven bij geleverd en 1 fles met polijstpasta. Het eindresultaat kreeg ik zo wel glad maar niet glanzend. Ik was niet onder de indruk van de werking van de meegeleverde polijstpasta. Daarom heb ik elders twee andere polijstpasta besteld: grof en fijn. Helaas is alleen de pasta-fijn geleverd maar hiermee is het resultaat nu al 95% goed.
Ik denk dat als ik straks eerst met de grof-pasta polijst en dan met fijne-pasta afwerk, dat het dan  helemaal goed komt.
Wel heel veel werk als zo de hele Castellette gedaan moet worden maar al doende doe ik zeker ervaring op dat het efficiënter kan.

De beugeltjes voor de motorkapsluitingen heb ik nu klaar en helemaal naar wens. Vandaag heb ik 1 sluiting vastgezet met glasvezelplamuur.

Hieronder een foto onder de motorkap van een demo-opstelling.

 

mortorkapsluiting

We hebben de camper gepakt, fietsen achterop en morgen gaan we hiermee 10 dagen op vakantie.
Niet naar Zuid Frankrijk, maar we blijven gewoon in Nederland want er wordt mooi fiets- en kampeer weer voorspeld. En met de huidige brandstofprijzen is het ook niet echt leuk om te veel kilometers te rijden.

Dus komende weken even geen geklus aan de Castellette en daarom ook geen Blog.
Tot over 2 weken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten