zondag 2 oktober 2022

Klein stapje verder

Het tweede proefstukje met het fineer is goed geworden. Met de lijmtangen wordt het fineer dus goed strak tegen het polyester gedrukt en droogt alles mooi strak op. Van de week heb ik de houten mallen gemaakt voor het dashboard om het fineer over het gehele oppervlakte goed aan te drukken.
Maar voordat ik het fineer ga plakken, zorg ik eerst dat het dashboard helemaal klaar is. Dit betekent dat ik het gat voor de stuurstang precies op maat ga maken met glasvezelplamuur, de achterkant en een randje aan de voorkant met de DD-lak ga verven. Daar ga ik dus komende week mee aan de slag.

Maandag en woensdag waren onze oppasdagen. Dinsdag ben ik met mijn VW-bus en een aantal onderdelen van de Castellette naar Raalte gereden zodat de spuiter een goede offerte kan maken. Op dit moment heb ik nog niets van ze gehoord.

Ook heb ik een tweede velg met de staalborstel op de slijptol schoon gemaakt. Ik laat de band leeglopen en heb nu van een stalen plaat (uit de rommeldoos) een schermplaat gemaakt zodat ik bij het schuren van de velgrand, de buitenband niet beschadig.

Rechts de schermplaat

Komende week ga ik een derde velg schuren. Dan ga ik deze velgen plamuren, gronden, schuren en verven in de groene DD-lak. 

Voor mijn andere hobby, glas-in-lood maken, heb ik van de week drie ramen bij de klant afgeleverd. Al met al was dit wel mijn lastigste klus als glazenier. Maar het resultaat is wel iets om trots op te zijn.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten