maandag 15 februari 2021

It giet Oan

De Castellette is afgelopen week weinig aan bod geweest. Want deze week heb ik alleen het chassis weer in de tent gezet en mijn motoren terug in de schuur. 

Verder heel veel genoten van de mooie witte wereld. Elke dag even wezen langlaufen was heerlijk.
De pleister op mijn hak moest ik elke dag iets steeds groter afknippen omdat de blaar geen rust kreeg.
Deze week heb ik wel goed doorgewerkt aan het geboorteraampje van glas-in-lood. Daarom kon ik gisteren dit cadeau aan Janneke en Bram geven, de gelukkige ouders van mijn derde kleinzoon Melle.  

Nu het weer is gaan dooien, kan ik mijn wonden likken en ga ik weer aan de slag met mijn Castellette.
Ik heb al eerder gemeld dat ik de stelnokmoer van één van de trommelremmen had bijgevijld. Dit om meer kracht te kunnen zetten. In een technisch artikel van de 2cvkitcarclub las ik ook over dit probleem. De oplossing was om een halve koppelmoer op de stelnokmoer te lassen (met dank aan Ger-Kitcar-de-Vrieze). Met de 17 mm moer kun je nu wel veel kracht overbrengen. Ik ga hier komende week mee experimenteren.

Verder hoop ik met de opbouw van het chassis te beginnen door het monteren van de beide assen met schommelarmen en de rem- en brandstofleiding. 

Inmiddels heb ik een stralingskachel in mijn montage-tent gemonteerd.
Dus 'it giet oan'     

1 opmerking: