zondag 5 december 2021

Sinterklaas

Deze week alle elektrische aansluitingen van de Castellette afgemaakt. Als laatste de claxon gemonteerd en toen een vrolijk toeter-concert in de tuin gegeven. Is toch nog een hele puzzel geweest om alles werkend aan te sluiten. Ik heb circa 150 m kabel besteld van verschillende diktes en kleuren en hier is nog maar weinig van over.
Ik ben nu aan het experimenteren om met een spiraalband de kabels te bundelen tot een kabelboom. De kabels van de achterlichten etc. heb ik hiermee gedaan en het ziet er strak uit. Voordeel is dat het een 'flexibel' systeem is; zowel om het netjes in de vormen van de carrosserie te leggen maar ook om nog eventuele aanpassingen aan de kabelboom uit te voeren. Komende week ga ik aan de slag om de dikkere kabelboom bij het dashboard met de spiraalband te omwikkelen.

Solderen van een verbinding
Cadeaus gedeeld 














Tja, en dit weekend moest er natuurlijk ook Sinterklaas worden gevierd. Helaas door de corona maatregelen konden we niet met de hele familie bij elkaar. Maar wel heel gezellig met onze jongste dochter, man en (klein-) dochter, pakjesavond gehouden. Voor mij wat extra lekkers om de uurtjes in de tent vol te houden.

Vrijdagmiddag heb ik mijn laatste college gegeven. Na 12 jaar onderwijs, stop ik op 1 februari 2022. Heerlijk gevoel om dan al mijn tijd aan mijn hobby's te kunnen besteden: familie, glas-in-lood maken, motorfietsen,  Castellette .... en wie weet wat er nog allemaal meer kan.

Donderdag heb ik een afspraak bij een spuiterij. Eens informeren naar de mogelijkheden en kosten om de Castellette in British Racing Green te krijgen. Ik ben nog steeds voornemens om het zelf te gaan doen, maar misschien hebben zij goede argumenten om hiervan af te wijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten